12 Des 2011

Christmasphere

Well everyone, Christmas time is in the air again.
Bukan sebuah rutinitas yg kita jalanin tiap tahun.
Yeah, you have to admit it. This sphere totally the one thing we missed sometimes.


Masing-masing kita pasti punya gambaran sendiri-sendiri tentang Natal.
Kamis kemarin gue baru aja nonton Arthur Christmas bersama sang pacar *oops* :p
Dan seru aja kayanya liat suasana natal di luar negeri yg mungkin memang agak jauh berbeda dengan Indonesia.
Jujur waktu bocah pun gue pengen banget ngerasain yang namanya turun salju depan rumah.
Have a Santa's gift beyond my Christmas tree, a Chimney, or maybe saw The 8 Reindeer.
Yah tapi buat kita-kita orang yg tinggal di Indo cuma bisa liat suasana itu di pilem-pilem aja lah.

Buat gue pun tiap Desember itu banyak banget momen yg selalu gue rindukan.
Dan entah kenapa rasanya cepet banget berjalannya bulan ini.
Waktu jaman bocah gue paling suka jalan ke rumah sodara-sodara, kalo kata istilah gue sama sepupu-sepupu gue waktu itu namanya 'nebelin kantong' hahaha.


But as time goes by, i found something greater in Christmas, then i know this is the greatest thing ever.
The true meaning of Christmas.



Jesus was born.



Gue bersyukur banget bertumbuh di gereja yang benar, yang akhirnya menyadarkan gue bahwa gue telah menerima anugerah terhebat, lebih dari sekedar kado natal.
Kelahiran Yesus, Sang Juruslamat. Penebus hidup gue, Bapa terkeren gue, Sahabat yang selalu ngertiin gue.
Dan Pribadi yang ngga pernah ninggalin gue.


Dia lahir untuk mati menebus gue, bahkan menebus kita semua.
Hapus dosa-dosa kita di kayu salib.

Come on man, that should be us!
Dia yang ngga pernah berdosa sepanjang hidupNya di bumi malah menanggung apa yang harusnya kita tanggung.
This was the best, the greatest thing ever happen in this world.

Gue ngga pernah berhenti bersyukur setiap inget hal ini.

I'm precious, so you are.

Jangan pernah berhenti bersyukur buat hidup ini, buat apa yg udah kita lewatin.
God's plans is really out of our mind, really beyond our expectations.
Then finally you just can say "Oh God, Thankyou" and you'll always overwhelmed with gratitude for what He has done for you


Gue punya satu lagu yang keren banget;





Mariah Carey - One Child


An angel appeared of the highest one
And Mary believed the word she received
Of God's only son, The Virgin rejoiced

Gave thanks to the Lord and as Joseph dreamt
The angel was sent with tidings of piece and joy
Of the blessed baby boy

They travelled for miles to reach Bethlehem
Yet when they arrived, no one could provide
Place at the inn for them but God kept them safe

From hurt, harm and danger in His warm embrace
Away in a manger waiting for Jesus' birth
To glorify the earth then He came

One child can change the world
Christmas morn'
The King of all kings was born
He reigns forevermore
Let us worship and adore
Christ the Lord






Wonderous star led shepherds and wise men
Through valleys and mountains angels surrounded them
As they travelled far as Heaven and home

Rang out for the Savior, the sweet Prince of piece
Lay majestically asleep glorious and pure
And His mercy endures for always

One child can change the world
Christmas morn'
The King of all kings was born
He reigns forevermore
Let us worship and adore
Christ the Lord

One child can change the world
On Christmas morn'
The King of all kings was born
He reigns forevermore

Let us worship him
Let us worship him
Let us worship
Christ the Lord

This angel appeared
The angel appeared

Christ the Lord
On Christmas morn'





This is Christmas,
Congratulation, you just received The Most Beautiful Gift in this whole universe;
Jesus.



Tidak ada komentar:

Posting Komentar